Contracten

Als VNE is het onze doelstelling om het welzijn van de ezel te bevorderen. Als ezelhouder wordt men over het algemeen genomen één of meerdere malen geconfronteerd met de aankoop of verkoop van een nieuwe ezel of ezelveulen of men brengt zijn of haar merrie ter dekking. Om teleurstelling of discussie achteraf te voorkomen hebben enkele leden het initiatief genomen om een contract op te stellen.

Dekovereenkomst

De dekovereenmomst is een algemeen contract die op basis van ervaring met deskundige ezelfokkers is opgesteld. Het contract kan naar eigen wens worden aangepast en is vrij te gebruiken en te wijzigen.

Heeft u tips of aanvullingen die belangrijk zijn om opgenomen te worden in het document stuurt u dan svp uw tekst aan secretariaat@ezelvereniging.nl

De dekovereenkomst kunt u hier downloaden

Koopcontract

Als eigenaar voelt u zich verantwoordelijk voor uw ezel(s). Als u besluit om een ezel te verkopen dan verwacht u dat de toekomstige eigenaar op dezelfde toegewijde wijze voor het dier zorgt als uzelf. Ondanks de goede bedoelingen en beloftes van de nieuwe eigenaar komt het helaas nog steeds voor dat ernstig verwaarloosde ezels worden teruggehaald of elders dienen te worden herplaatst.

Om uzelf en de nieuwe eigenaar te overtuigen dat het houden van ezels een serieuze zaak is kunt u middels bijgaand contract afspraken maken. Dit contract kan en mag naar eigen wens worden aangevuld of gewijzigd. Het wordt u aangeboden door de VNE.

Heeft u aanvullingen of tips mail ons ( zie hierboven)

Het koopcontract kunt u hier downloaden